زمان جاری : جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 11:08 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 742
نویسنده پیام
abolfazl
آنلاین

Admin
ارسال‌ها : 15
عضویت: 15 /8 /1394
Mta map editor
راه افتادن
برای شروع ویرایشگر، با کلیک بر روی گزینه "ویرایشگر نقشه" در منوی اصلی MTA کلیک کنید.
منوها
هنگامی که ویرایشگر آغاز شده است، شما با دو نوار منو ارائه می شود: منوی اصلی در بالا و منوی عنصر در پایین سمت چپ.
منوی اصلی
این دکمه ها در منوی اصلی هستند:
  • یک نقشه جدید ایجاد کنید.[*] یک نقشه موجود را باز کنید.[*] نقشه کارتان را ذخیره کنید.[*] نقشه خود را با نام دیگری ذخیره کنید.[*] تغییر تنظیمات ویرایشگر نقشه کلی.[*] آخرین اقدام را لغو کنید.[*] بازگرداندن آخرین اقدام بازگردانده شده.[*] مکان های بازی ذخیره شده در دنیای بازی. ویرایشگر با لیستی عالی از مکانهای داخلی سان آندریاس همراه است، اما شما همچنین می توانید مکان های داخلی و خارجی خود را به لیست اضافه کنید.[*] لیست تمام عناصر نقشه شامل (اشیاء، وسایل نقلیه، نشانگر، وانت و غیره)[*] تنظیمات خاص نقشه، مانند زمان روز، جاذبه و غیره. همچنین می توانید مشخص کنید کدام gamemodes نقشه سازگار است.[*] بارگذاری فایل های تعریف کننده ویرایشگر (EDF) که می خواهید استفاده کنید.[*] به حالت بازی بروید تا نقشه را امتحان کنید. این بار gamemode را برای نقشه ساخته شده بارگذاری می کند.
منوی عنصر
منوی عنصر برای افزودن عناصر جدید به نقشه استفاده می شود.
  • یک وسیله نقلیه جدید ایجاد کنید[*] یک جسم جدید (ساختمان ها، جاده ها و مناظر دیگر) ایجاد کنید.[*] ایجاد یک وانت جدید (سلامت، زره، سلاح و سفارشی).[*] یک نشانگر جدید (بازرسی، حلقه، سیلندر، فلش و کرونا) ایجاد کنید.[*] شی جهان را انتخاب کنید
علاوه بر این، اگر تعاریف ویرایشگر را بارگذاری کرده باشید، می توانید چرخش ماوس را در این منو رول کنید تا عناصر سفارشی را به ارمغان بیاورید.
با استفاده از ویرایشگر
این بخش نحوه ایجاد و تغییر نقشه را توضیح می دهد.
حرکت در اطراف نقشه
هنگامی که شما ابتدا ویرایشگر را شروع می کنید، در حالت دوربین قرار دارید . شما می توانید از کلید WSAD برای حرکت دوربین و ماوس برای قرار دادن دوربین استفاده کنید. در حال حرکت در اطراف، شما می توانید ALT را نگه دارید تا به آرامی حرکت کنید یا SHIFT سریعتر حرکت کنید.
برای دسترسی به رابط ویرایشگر و کنترل پنل شما باید به حالت مکان نما بروید . شما می توانید بین حالت مکان نما و حالت دوربین با کلید F تغییر دهید .هنگامی که در حالت مکان نما، نمایه شما ثابت شده است، شما می توانید با استفاده از نشانگر ماوس برای دستکاری عناصر و استفاده از رابط گرافیکی استفاده کنید.
حالت دوربین را می توان با یک crosshair در مرکز صفحه به رسمیت شناخت. شما می توانید از آن برای انتخاب و حرکت عناصری درست مانند حالت مکان نما استفاده کنید.


شروع یک نقشه جدید
  • ویرایشگر را شروع کنید یا اگر قبلا شروع شده است، روی دکمه منو جدید کلیک کنید.[*]روی دکمه تنظیمات نقشه کلیک کنید. در برگه متا ، نام و نام نویسنده را با نام نقشه و نام خود به ترتیب پر کنید. همچنین باز کردن Tab Gamemodes و اضافه کردن gamemodes نقشه شما به معنای (آنها را به لیست اضافه شده gamemodes منتقل می شود). شما می توانید این کار را با انتخاب آنها و کلیک بر روی افزودن انجام دهید یا با دو بار کلیک کردن بر روی آنها. روی OK کلیک کنید وقتی که انجام شد


  • روی پنجره Definitions کلیک کنید و منابعی را که می خواهید از عناصر سفارشی استفاده کنید اضافه کنید. این شامل gamemodes شما در پنجرهتنظیمات نقشه انتخاب شده ، و همچنین منابع اضافی اضافی. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعاریف ویرایشگر، به EDF مراجعه کنید. روی OK کلیک کنید وقتی که انجام شد
ایجاد عناصر جدید
افزودن عناصر به نقشه شما، مانند وسایل نقلیه و اشیاء، بسیار ساده است.
  • اگر در حالت دوربین هستید، ابتدا با فشار دادن F به حالت مکان نما بروید.[*]روی دکمه در منوی عنصر که نشان دهنده آنچه که می خواهید کلیک کنید. به عنوان مثال، با کلیک بر روی دکمه با یک ماشین در آن برای اضافه کردن وسیله نقلیه.[*]یک عنصر جدید از نوع انتخاب شده ایجاد شده و به نشانگر شما متصل می شود. آن را به جایی که میخواهید برسانید و با کلیک بر روی آن را رها کنید.





برای ایجاد عناصر سفارشی که برای یک منبع خاص هستند، مکان نما را بر روی منوی عنصر قرار دهید و چرخش پیمایش را تا زمانی که منبع مورد نظر ظاهر می شود، بچرخانید. توجه داشته باشید که برای این کار، ابتدا باید فایل EDF از منابع را در پنجره Definitions اضافه کنید.


انتخاب
  • یک عنصر را روی چپ کلیک کنید تا آن را در حالت صفحه کلید انتخاب کنید .[*]روی آن کلیک راست کرده و آن را در حالت ماوس انتخاب کنید .[*]فاصله را فشار دهید یا روی یک منطقه خالی کلیک کنید تا انتخاب را لغو کنید.
عنصر انتخاب شده، در صورت وجود، با نشانگر مخروط زرد مشخص می شود. عنصر (به ویژه اشیاء) با برخورد های ضعیف می تواند با تنظیم حالت حساسیت بالا ، با فشار دادن کلید E ، راحت تر شناسایی شود. این باعث افزایش تشخیص در هزینه دقت می شود.
محاوره عناصر کنونی همچنین می تواند برای انتخاب عناصر مورد استفاده قرار گیرد. دوبار کلیک کردن بر روی یک آیتم در لیست، آن را در حالت صفحه کلید انتخاب می کند.
در حال حرکت
عناصر متحرک را می توان چندین راه انجام داد.
با ماوس
  • به سادگی با دکمه سمت چپ ماوس بکشید و رها کنید .
یا:
  • عنصر را در حالت ماوس ( راست کلیک کنید )، آن را به جایی که میخواهید بردارید و کلیک کنید تا آن را خاموش کنید.
شما همچنین می توانید با تغییر حالت دوربین، راست کلیک کردن بر روی عنصر و چرخاندن چرخ موشواره فاصله دور یک عنصر را به سمت دور و دور از دوربین تنظیم کنید .
با صفحه کلید
  • عنصر در حالت صفحه کلید را انتخاب کنید ( کلیک راست کنید ).[*]از کلیدهای جهت دار برای حرکت عنصر در صفحه افقی استفاده کنید و PgUp / PgDn آن را به صورت عمودی حرکت دهید. برای کاهش سرعت حرکت،ALT را فشار دهید یا SHIFT را برای افزایش آن نگه دارید.
به طور پیش فرض، عناصر نسبت به دوربین حرکت می کنند و به هیچ محور قفل نمی شوند. این را می توانید در منوی گزینه ها غیرفعال کنید .
چرخش
با ماوس
شما می توانید عناصر انتخاب شده در اطراف محور Z را با چرخ ماوس چرخان کنید.
  • عنصر در حالت صفحه کلید را انتخاب کنید ( سمت چپ کلیک کنید ) و چرخش موس را در حین برگزاری CTRL چپ رول کنید .
یا:
  • عنصر را در حالت ماوس ( راست کلیک کنیدCTRL را نگه دارید و چرخ موس را رول کنید.
با صفحه کلید
  • عنصر در حالت صفحه کلید را انتخاب کنید ( کلیک راست کنید ).[*]در حالی که نگه داشتن CTRL (نشانگر انتخاب سبز می شود)، از کلید های arrow و PgUp / PgDn برای چرخش عنصر در اطراف محور های مختلف استفاده کنید.
با هر دو روش شما می توانید ALT را برای کاهش سرعت چرخش یا SHIFT برای افزایش آن نگه دارید.




تغییر مدل و خواص دیگر
اکثر عناصر دارای گزینه های گوناگونی هستند که می توانند تغییر دهند تا ظاهر و رفتار آنها تغییر کند. نمونه هایی از مدل، رنگ و ارتقاء بصری یک ماشین است.
  • پنجره Properties یک عنصر را با دوبار کلیک روی آن یا با انتخاب آن و فشار دادن F3 باز کنید .[*]هر تغییری را که می خواهید انجام دهید برای مثال، برای تغییر مدل ماشین یا شی، بر روی دکمه مرور در کنار "مدل" کلیک کنید تا مرورگر مدل را باز کنید.[*]روی OK کلیک کنید وقتی که انجام شد


کلونینگ
شما می توانید یک عنصر را با انتخاب آن و با فشار دادن کلون کنید.
  • در حالت ماوس عنصر کلون شده به مکان نما شما متصل می شود. برای قرار دادن آن در نقشه روی چپ کلیک کنید .[*]در حالت صفحه کلید، عنصر کلون شده در موقعیت یکسان کلون می شود.
اگر در هنگام کلیک کردن CTRL را نگه دارید، عنصر دوباره کپی می شود و دوباره به مکان نما متصل می شود. به این ترتیب شما به راحتی می توانید مقادیر زیادی از چیزی را وارد کنید.
همچنین می توانید از دکمه Pullout در گوشه پایین سمت راست جعبه خواص استفاده کنید تا عنصر را کلون کنید.
حذف کردن
به سادگی عنصر را انتخاب کنید و DEL را فشار دهید (حذف) .
همچنین می توانید از دکمه Pullout در گوشه پایین سمت راست جعبه خواص برای حذف یک عنصر استفاده کنید.
ایجاد نقشه برای gamemodes خاص
برای ساخت یک نقشه برای gamemode خاص، باید دو مورد را انجام دهید:
  • با کلیک بر روی دکمه تنظیمات نقشه در منوی بالا، به تب Gamemodes بروید و هر gamemodes که نقشه شما با آن استفاده می شود را اضافه کنید.[*]شما احتمالا همچنین نیاز به اضافه کردن یک یا چند فایل های تعریف ویرایشگر . این به شما این امکان را می دهد که عناصر خاص gamemode را در نقشه قرار دهید، مانند نقطه های spoutpoint، ایستگاه های بازرسی نژادی یا پرچم های CTF. شما می توانید EDF را با کلیک بر روی دکمه منوDefinitions و اضافه کردن gamemodes مربوطه اضافه کنید.
کنترل
در اینجا یک لیست از تمام کنترل های پیش فرض است. برای تغییر آنها لطفا به منوی تنظیمات MTA در حالی که ویرایشگر شروع شده است بروید.
دوربین
camera_move_forwardswcamera_move_backwardsscamera_move_leftacamera_move_rightدhigh_sensitivity_modee
کلونینگ
clone_selected_elementجclone_drop_modifierlctrl(چپ CTRL)
دستکاری عنصری
element_move_forwardarrow_u(کلید فلش بالا)element_move_backwardarrow_d(کلید فلش پایین)element_move_leftarrow_l(کلید فلش چپ)element_move_rightarrow_r(کلید راست راست)element_move_downwardspgdn(صفحه پایین)element_move_upwardspgup(صفحه بالا)بزرگنماییmouse_wheel_downکوچک نماییmouse_wheel_upquick_rotate_increasemod_rotate + mouse_wheel_up(چپ CTRL + چرخ ماوس بالا)quick_rotate_decreasemod_rotate + mouse_wheel_down(چپ CTRL + چرخ موس پایین)mod_rotatelctrl(چپ CTRL)mod_slow_speedلاله(ALT سمت چپ)mod_fast_speedlshift(تغییر مکان به چپ)destroy_selected_elementحذفdrop_selected_elementفضاpickup_selected_elementF2reset_rotationmod_rotate + r(چپ CTRL + R)
رابط کاربری گرافیکی
toggle_gui_displayF4toggle_cursorfselect_target_keyboardموس 1(دکمه سمت چپ ماوس)select_target_mousemouse2(دکمه راست موس)edf_nextmouse_wheel_upedf_prevmouse_wheel_downلغو کردنCtrl + zمجددCtrl + yproperties_toggleF3browser_uparrow_u(کلید فلش بالا)browser_downarrow_d(کلید فلش پایین)browser_zoom_inmouse_wheel_upbrowser_zoom_outmouse_wheel_downbrowser_confirmواردcurrentelements_upnum_8(کلید Numpad 8)currentelements_downnum_2(کلید Numpad 2)toggle_testF5
چند نفره
ویرایشگر با هر دو اجزای serveride و clientide ساخته شده است و بنابراین چند نفره از جعبه پشتیبانی می کند. برای استفاده از ویرایشگر در چند نفره با سایر بازیکنان، به سادگی تمام منابع ویراستار را به سرور خود کپی کنید، منبع سرپرست را راه اندازی کنید و دیگران را به عضویت بسپارید.
لطفا توجه داشته باشید که در حال حاضر ویرایشگر هیچ سیستم مجوزی ندارد، بنابراین همه کاربران به هر تابع دسترسی دارند.
پلاگین ها و منابع خارجی

مقاله اصلی: منبع: ویرایشگر / پلاگینویرایشگر امکان وارد کردن اساسی عناصر از منابع خارجی را فراهم می کند. این برای منابع مفید است که ممکن است برای دستکاری عنصر در یک روش خاص است که نمی تواند توسط ویرایشگر انجام شود. به عنوان مثال، منابع نقشه ای که از مدل های سفارشی استفاده می کند (و دارای یک اسکریپت برای وارد کردن این مدل ها) نمی تواند به صورت پیش فرض در ویرایشگر مورد استفاده قرار گیرد.
با استفاده از دستور import در console عناصر منابع را می توان در ویرایشگر وارد کرد.
سوالات متداول
هنگام راه اندازی ویرایشگر نقشه، صفحه نمایش سیاه را دریافت می کنم
معمولا این به دلیل نصب نادرست منابع Map Editor ایجاد می شود. اگر از یک مشتری معتبر MTASA استفاده می کنید، لطفا آن را دوباره نصب کنید و مطمئن شوید که از گزینه Client و Server Install استفاده می کنید.
اگر از یک ساختار شبانه استفاده می کنید، برای کار درست آن، شما باید آخرین منابع را دانلود کنید (مرحله 3) ، بایگانی را باز کنید و محتویات آن را در:MTA San Andreas server mods deathmatch resources ، جایی که MTA سان آندریاس یک پوشه ای که MTA San Andreas را نصب کرده اید (محل پیش فرض: C: Program Files MTA San Andreas).
قرار دادن آنها در این مسیر: MTA سان آندریاس mods deathmatch resources یک اشتباه رایج است - اگر آنها را در آنجا قرار دهید، کار نخواهد کرد.بنابراین مطمئن شوید که آنها را در مسیر کادویی بالا قرار دهید.

اگر این مسئله همچنان رخ می دهد، حتی زمانی که شما یادداشت بالا را بررسی کرده اید و تأیید کرده اید که آن را به درستی نصب کرده اید، ممکن است دلیل این باشد که شما یک فایل متنی acl.xml قدیمی دارید . شما می توانید یک پیش فرض را در اینجا دانلود کنید . این باید در server / mods / deathmatch / در MTA خود قرار گیرد: راهنمای نصب سان آندریاس.
من با استفاده از دکمه "ویرایشگر نقشه" می توانم "سرور محلی را شروع کنم. ببینید برای کنسول برای جزئیات"
این به این دلیل است که شما یک ویرایشگر معتبر ندارید .conf نصب شده است. شما می توانید یک پیش فرض را در اینجا دانلود کنید . این باید درserver / mods / deathmatch / در MTA خود قرار گیرد: راهنمای نصب سان آندریاس.
من یک نقشه را نجات دادم، اما نمیتوانم آن را در دایرکتوری منابع سرور پیدا کنم، با اینکه ویرایشگر خود قادر به دیدن آن بود
این به خاطر این واقعیت است که ویستا / 7 محدود کردن دسترسی به نوشتن برای فرایندهای غیر مدیر در پوشه فایل برنامه. فایل ها به جای پوشه Files Program Files واقع در دایرکتوری VirtualStore نوشته می شوند. شما باید بتوانید منابع نقشه خود را در یک پوشه مشابه قرار دهید تا به:
C: Users AppData Local VirtualStore Program Files MTA San Andreas server mods deathmatch resources

اجرای سرور / MTA سان آندریاس با حقوق اداری اجازه خواهد داد که نقشه به مکان مناسب ذخیره شود.
من مشکل دیگری با ویرایشگر نقشه دارم
گاهی اوقات بازنشانی ویرایشگر نقشه مسائل خاصی را حل خواهد کرد. ساده ترین راه این است که MTA را نصب کنید: SA را به یک پوشه جدید ببرید. در غیر اینصورت می توانید مراحل زیر را امتحان کنید:
1. به پوشه منابع، server / mods / deathmatch / resources / بروید و دایرکتوری editor_dump را حذف کنید2. به پوشه منابع، server / mods / deathmatch / resources / بروید و دایرکتوری editor_test را حذف کنید

من یک اشکال پیدا کرده ام و یا پیشنهاد / انتقادات و پیشنهادات برای ویرایشگر نقشه
لطفا از bugtracker رسمی برای گزارش اشکالات استفاده کنید. احساس رایگان برای پیوستن به ما در IRC .
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 21:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :