آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
![]()
|
موضوعات
آمار
آخرین کاربران
امکانات جانبی
جدید ترین مطالب
درباره ما
![]()
|
The Multi Theft Auto ( MTA ) یک اصلاح چند نفره برای نسخه مایکروسافت ویندوز از بازی های Rockstar North بازی Grand Theft Auto III ، Grand Theft Auto: Vice City وGrand Theft Auto: سان آندریاس است که قابلیت چند نفره آنلاین را اضافه می کند.برای Grand Theft Auto: San Andreas ، Mod همچنین به عنوان موتور مشتق شده برای تفسیر Rockstar از RenderWare عمل می کند .
انتشار The Grand Theft Auto III ، یک بازی کامپیوتری و بازی ویدیویی اکشن و ماجراجویانه که به طور انحصاری تحسین برانگیز است، طراحی شده توسط DMA Design (در حال حاضر Rockstar North ) اولین عنوان 3D در سری The Grand Theft Auto ( GTA ) را نشان می دهد . با وجود موفقیت آن، اولین بازیبزرگ Grand Theft Auto بود که بدون ویژگی های گیم پلی چند نفره شبکه ای که در عناوین پیشین حضور داشتند، به بازیکنان اجازه اتصال از طریق یک شبکه کامپیوتری را داده و با دیگران بازی می کردند. [4]
اولین نسخه The Multi Theft Auto که Grand Theft Auto III نامیده می شود : چند نفره جایگزین ، تلاش کرد تا این شکاف را با گسترش یک ابزار تقلب در حال حاضر با قابلیت اجرا کند، که این امر باعث شد بازی با یک فرم بسیار خشن دو نفره مسابقه ای یک شبکه کامپیوتری صرفا به عنوان یک اثبات مفهوم ، [4] شبیه به اینکه چگونه سرویس XBAND که اکنون از بین رفته است، با دستکاری حافظه بازی به منظور اضافه کردن قابلیت چند نفره آنلاین کار می کند. نسخه های جدیدتری از Multi Theft Auto با گیم پلی به طور فزاینده ای بهتر و پیشرفت های دیگر بر اساس همان مفهوم دستکاری بازی، توسط یک تیم کوچک از توسعه دهندگان منتشر شد.
با معرفی جانشین Grand Theft Auto: Vice City مشخص شد که این عنوان بازی کامپیوتری نیز هیچ گاه گیم پلی بازی نداشته است. نرم افزار Multi Theft Auto پس از آن به پشتیبانی از این عنوان افزوده شد و در نهایت تمرکز کامل خود را به سمت این عنوان و مفهوم یک چارچوب نرم افزاری جدید به نام آبی تبدیل کرد . [5] به عنوان مفهوم اصلی (بازی دستکاری با حافظه) مستعد مشکلات مختلفی با عملکرد و ثبات است که اغلب به سقوط برنامه منجر شد، این چارچوب جدید به عنوان جانشین ایجاد شد و پایه و اساس تمام آینده نرم افزار Multi Theft Auto بود . [6]
آخرین نسخه Multi Theft Auto براساس تکنیک های تزریق کد و تکنیک هایی است که با استفاده از آن بازی بدون تغییر هیچ فایل اصلی ارائه شده در بازی دستکاری می شود. [7] این نرم افزار به عنوان یک موتور بازی که خودش را به عنوان پسوند بازی اصلی نصب می کند، با اضافه کردن قابلیت های اصلی مانند شبکه و رندر گرافیکی در هنگام نمایش قابلیت های موتور بازی اصلی از طریق یک زبان اسکریپتی، عمل می کند.
The Multi Theft Auto: پروژه سان آندریاس به عنوان یک پروژه منبع باز بازنگری شد و دوباره شروع شد و تمام نسخه های قبلی را پشت سر گذاشت. کد منبع تحت مجوزGPLv3 مجوز و در GitHub در دسترس قرار گرفت .
جدیدترین نسخه Multi Theft Auto برای بازی The Grand Theft Auto: San Andreas است و بر اساس موتور بازیابی شده در حال حاضر باز شده است که طی چندین سال در حال توسعه است و تنها پروژه ای است که هنوز فعالانه نگهداری می شود. این موتور با استفاده از یک دستگاه اسکریپت Lua، بخش بزرگی از قابلیت های اصلی بازی را با استفاده از تمامی ابزارهای ضروری برای ایجاد حالت های بازی و نقشه های خود ایجاد می کند.
نسخه اولیه نرم افزار "Race" نامگذاری شد و در یکشنبه 22 ژانویه 2006 هنگامی که اولین محتوای قابل پخش منتشر شد، معرفی شد. این نسخه دارای یک حالت بازیمسابقهی خودرو و یک ویرایشگر نقشه بود که کاربران را قادر به ایجاد محیط و نژادهای سفارشی کرد. ماهیت پیشرفته تجسم اولیه موتور، توسعه دهندگان را قادر ساخت تا یک ویرایشگر WYSIWYG یکپارچه پیشرفته برای اضافه کردن عناصر گیم پلی نظیر ایستگاه های بازرسی ، نقاط اکتشاف ، قدرت یو پی اس و اشیاء مختلف از رمپ ها تا بشکه های انفجاری. [8]
انتشار جانشین، که "Deathmatch" نامیده می شود ، طراحی شده است تا به بهبود "نژاد" با ارائه حداقل گیم پلی بازی سبک sandbox که می تواند توسط کاربران و توسعه دهندگان توسعه یافته است. تولید در این نسخه به زودی پس از انتشار اولیه آغاز شد، اما به دلیل عدم تمرکز توسط تیم توسعه، رکود را متوقف کرد. همانطور که بسیاری از ویژگی های جدید معرفی شدند، معرفی مداوم این ویژگی ها یک نسخه پایدار و نهایی از اصلاح را به تأخیر انداخت. [9] در عوض، چندین تسهیلات در خط در مرحله فاز توسعه معرفی شدند تا بازدیدکنندگان بتوانند روند توسعه نرم افزار را به عنوان تغییرات در مخزن کد انجام دهند و هرگونه به روز رسانی قابل توجه در پیشرفت اصلاح را نشان دهند.
اولین جانشین Deathmatch به عنوان یک نسخه کاملا قابل پخش در تاریخ 2 ژانویه 2008 معرفی شد و به عنوان «پیشنمایش برنامهنویسی» به منظور ارتقاء توسعه شخص ثالث محتوای گیم پلی سفارشی و خدماتی برچسب گذاری شده است. [10] این نسخه توسط "Preview Developer" دوم معرفی شد که چندین ویژگی و اصلاحات جدید را معرفی کرد و متعاقبا بعد از یک دوره بازسازی اصلی کد دنبال شد که منجر به راه اندازی منبع باز در روز جمعه 21 نوامبر 2008 تحت مجوز GPLv3 شد .
در روز شنبه، 22 آگوست، Multi Theft Auto: San Andreas v1.0 رسما به عنوان اولین انتشار منبع باز منتشر شد. [6] این انتشار رد تگ "Deathmatch" که در حال حاضر منسوخ شده است، در نام محصول برای تاکید بر تطبیق نرم افزار متوقف شده است.قابلیت گیم پلی تنها توسط زبان برنامه نویسی ارائه شده است، بنابراین کاربران می توانند ترکیبی از اسکریپت ها و سایر محتویات خود را برای سفارشی کردن و میزبانی نوع خاصی از بازی خود انتخاب کنند یا توسعه دهند.
نسخه اولیه "Deathmatch" و موتور زیرزمینی او مجموعه ای از تغییرات مربوط به عملکرد اصلاح و همچنین معرفی یک سیستم تحویل محتوا آنلاین جامعه را ارائه داد.از طریق استفاده از این وب سایت، کاربران ثبت نام شده (مانند بازیکنان، مدیران سرور و یا توسعه دهندگان) می توانند آمار بازی در حالی که در سرور بازی می کنند یا به اشتراک گذاشتن محتوای سفارشی ایجاد شده با دیگر کاربران، جمع آوری کنند.
محتوای شخص ثالث از طریق اضافه کردن زبان برنامه نویسی Lua در هر دو سرور میزبانی بازی امکان پذیر است (به عنوان مثال ارائه قابلیت برای یک حالت بازی خاص) و همچنین مشتری بازی (به عنوان مثال ارائه یک پایان جلویی گرافیکی یا کاربر- محتوای محلی خاص به حالت بازی) سپس اسکریپت های مختلف می توانند به صورت موازی در هر یک از این ها اجرا شوند و با استفاده از رویدادها به یکدیگر ارتباط برقرارکنند .
محتوای سفارشی ایجاد شده به "منابع" گروه میزبان سرور اختصاص داده شده است.این یک سیستم مبتنی بر بسته است که تمام فایل های اسکریپت، محتویات سفارشی (مانند تصاویر ، مدل های 3D ، بافت ها و فایل های برخورد ) و فایل های فراداده را در یک بایگانی یا یک پوشه به اشتراک می گذارد. سپس می توان محتوای مشخصی را برای هر بازیکن متصل آپلود کرد تا بتواند کد Lua را فعال کند. این سیستم اجازه می دهد بسته وابستگی و ارث توابع بین بسته های مختلف، مدیریت آسان و توزیع. [11]
Deathmatch، نقش بازی و گزینه های گیم پلی نژاد در دسترس هستند. برخی از عناصر گیم پلی عبارتند از پست های بازرسی، نقاط اکتشاف، قدرت یو پی اس، سلاح و اشیاء مختلف از رمپ ها تا بشکه های انفجاری. بسیاری از سرورهای آنلاین حاوی حالت های بازی سفارشی هستند که از موتور اسکریپت پشتیبانی شده با Multi Theft Auto استفاده می کنند . به عنوان مثال چند حالت بازی در MTA: SA مانند Freeroam، جایی که بازیکنان می توانند در سان آندریاس در سراسر نقشه، و یا بازی های رقابتی مانند نژاد، تخریب / تخریب دربی، Team Deathmatch، و Fallout، که در آن بازیکنان شخصیت های خود را در هوا، در یک پلت فرم از صفحات شیشه ای، که ناگهان سقوط پس از نشان دادن آن، که در آن بازیکن باید از یک قطعه سقوط به یک دست نخورده پرش، و آخرین بازیکن باقی مانده برنده می شود. اصل Fallout شبیه به Hay است، که بازیکنان باید صعود کنند و برای اولین بار در بالای بشقاب بازی قرار گیرند. آخرین حالت ها همچنین نشان می دهد که چگونه بسیاری از حالت های بازی و اسکریپت ها برای ایجاد موتور اسکریپت MTA امکان پذیر است، با امکانات و تنوع بی پایان.
ژانرهای بسیاری از سرورها و جوامع بازی خاص مانند زندگی واقعی نقش بازی کردن، RPG های کلاسیک و جوامع بازی ای هستند که به تنوع گسترده ای از gamemodes مختلف، گاهی اوقات همه در یک سرور متصل می شوند. امروز میانگین بازی سرور سان آندریاس از Multi Theft Auto (MTA: SA) شامل 3000 تا 4000 سرور است که ماهانه بیش از 600،000 بازیکن در سراسر سرورها پخش می شود. سرورهای محبوب ترین بازی دارای میانگین ثابت 200 تا 1000 بازیکن آنلاین در بازی هستند. [12]
مطالب پربازدید
مطالب تصادفی
عضويت سريع
لینک دوستان